נעים מאוד, אני עובר ושב
מי רוצה להיות מיליונר? השאלה המתבקשת היא: מי לא? (מי שלא, מוזמן להעביר אותו אלינו -אנחנו נתמודד). אבל לפני שאנחנו מתחילים לתכנן תוכניות התעשרות בואו נלמד לפני כן לנהל את המינוס שלנו.
 
נעים להכיר: עובר ושב
למרות שאנחנו בטוחים שכל מי שנכנס לקרוא את המאמר הזה הוא בן אדם שנון ואינטליגנטי, בואו נתחיל בביעור המושג.
 
עו"ש אותו מקום אי שם בבנק שלנו אליו נכנסת מיטב משכורתינו. עו"ש אותו מקום שאנחנו פוחדים ממנו פחד מוות, וצמרמורת תוקפת כל שריר ונים חיוני בגופינו לאזכורו, ועוד לא התחלנו לדבר על פירוט דפי החשבון "השם ירחם". בקיצור, המושג עו"ש - ראשי התיבות של צמד המילים עובר ושב, שאצל רובינו הוא יותר עובר ופחות שב.
 
אנחנו מרבים לדמות את המושג הזה לחור בשן. בדומה לחור בשן כולנו מרבים לשאוף אויר לתוך החור (במקרה הטוב), ולבדוק שעדיין כואב. בדומה לחור בשן כך גם המינוס בעו"ש שלנו כמו שהוא שם ככה הוא נשאר, ואם הפעולה היחידה שעושים היא להסתכל עליו ולשאוף לתוכו אויר, איך לומר בעדינות? הוא יישאר שם וימשיך לכאוב, כמובן שאפשר להגיע למצב של טיפול שורש ועקירה, הרי הכי קל להתעלם מהבעיה.
 
מתי אנחנו מתחילים להתעורר? כאשר החגורה מתהדקת והאשראי מסרב, פתאום אנחנו מתעוררים בפיהוק והתמתחות: "רגע, איפה אני?"
 
משימת ההתעלמות

נגזרת מושלמת של ההתנהלות הכלכלית שלנו. כולנו יודעים שעלינו להוציא פחות מההכנסות שלנו, אבל מרביתינו לא עושים זאת, אבל למה? אנחנו מאבדים שליטה מהר מאוד כיוון שאנחנו לא יודעים לשלוט על ההוצאות שלנו, לא יודעים לסדר אותם בתבונה, בוחרים להתעלם מהבעייתיות במקום להתמודד איתה. הבעיה היא שהבנקים שלנו לא כל כך משדרים איתנו על אותו גל במשחק הזה, והריביות על האוברדראפט היא לפעמים הדאגה הכי קטנה.
 
אנשים רבים חיים ממשכורת למשכורת מתעלמים מהתחייבויות ההולכות ותופחות, יוצאים לנופשים, חיים חיי מותרות, אבל לכל מעשה כמובן יש גם תוצאה. הגבלת חשבון, אי יכולת בעמידה בתנאי המשכנתא, צרכים בסיסיים כמו מזון הופכים להיות כמעט בלתי מושגים, אבל למה לנו להגיע למצב הזה?
 
לדעת לנהל את ה"עסק" שלך חכם

כל בעל עסק יודע שהחוק הבסיסי לניהול עסק, היא ניהול חכם של ההוצאות וההכנסות שלו. זה נכון, נכון שבהתחלה יהיו יותר הוצאות מהכנסות, אבל בעזרת סדר וארגון, ההכנסות יגדלו וההוצאות יפחתו. כך גם אנחנו, הרי משק בית הינו עסק לכל דבר, מדובר בניהול תקציב וקניית אספקה ותשלומים לספקים, בדיוק כמו בעסק.
 
אם הגענו למסקנה שהמשפחה שלנו היא עסק לכל דבר, צריך גם להתנהל איתה ככזה. אז מה יש לנו פה? תשלומים על אספקה. על שכירות או רכישת המקום. הוצאות מסביב לעסק. והחלק האהוב עלינו, שהוא כמובן ההכנסות.
 
בתחילת דרכו של כל עסק לא רואים את ההכנסות מייד, למרות שבפועל נכנס כסף לחשבון, אבל לאט לאט, ועם ניהול נכון של תקציב ותזרים המזומנים, אפשר להגיע לאיזון ואפילו לרווחים.
 
אז איך מתחילים? טוב ששאלתם, כל עסק מנהל טבלה מסודרת של הוצאות/הכנסות. בכל חודש יש לערוך חישוב של כל ההוצאות החודשיות שלכם. אפשר להעזר בכלי הייחודי שפיתחנו - מחשבון הוצאות חודשיות.




הוסיפו טיפ לאתר!
המדריך לחסכן המתחיל - מבוא
מחשבון הוצאות חודשיות
הוסיפו למועדפים